KALİTE YÖNETİMİ

Kalite Yönetimi; üretim ve iş sürecine katılan tüm birimleri kapsayan, sürekli iyileştirme amacı yönünde atılan düşük maliyetli küçük adımlarla, daha nitelikli sağlık hizmeti üreterek en yüksek hasta memnuniyetine ulaşma sürecidir. Kalite Yönetiminin temel amacı;

"Küçük önlemlerle kayıpların durdurularak maliyetlerin düşürülmesinin, böylece verimlilik ve kalitenin sürekli iyileştirilmesinin tüm çalışanlarca benimsemesidir".

İlk kez 1951’de Japonya'da benimsenen Kalite Yönetimi tanımı şöyledir:

"Kalite; beklenti ve gereksinimleri en doyurucu biçimde karşılamak üzere, en yüksek yararı en ekonomik yoldan sıfır hata ile üreten ve böylece beklentileri sürekli artıran, uzun ömürlü üstün nitelikler bütünüdür".

Japonlarda Kalite Yönetimi (Kaizen) Sisteminin 40 Temel İlkesi

1.     İyi olan her şey daha da iyileştirilebilir

2.     Kişiyi suçlamamalı, suçlamaya izin vermemeli

3.     Can kulağıyla dinlemek sanattır

4.     Farklı görüşte olmak suskun kalmayı gerektirmez ama sessiz biçimde de olsa protesto yasaktır

5.     Amaçlar belirgin, ölçülebilir, gerçekçi ve süre sınırlı olmalı

6.     Kişisel sorunları molalarda halletmeli

7.     Sorunları küçük parçalara bölerek çözün

8.     Çalışma yeri temiz, bakımlı ve düzenli olmalı, gereksiz şeyleri kaldırmalı

9.     Bozulan bir ekipmanı onarmak yetmez, bir daha bozulmamasını sağlamalıyız

10.  Yerleri temizlemek iyidir, yeniden kirlenmesini önlemek Kalite Yönetimidir

11.  Ben yapamayabilirim ama biz yapabiliriz

12.  En pratik görüşler en zor durumlarda akla gelirmiş

13.  İyileştirmek, kopyalamaktan daha etik ve tutarlı bir yatırımdır

14.  Ayıplanacak bir durumda kalmayacağınız ortamlar yaratın

15.  Diğer çalışanların kişisel refahı ve sağlığıyla yakından ilgilenmeli

16.  İyi yönde değişime sürekli açık ve istekli olmalı